Andreea Cosmaciuc este psiholog și terapeut ABA cu o experiență de 11 ani în terapia copiilor diagnosticați cu TSA în cadrul asociației Autism Voice. Promovează analiza aplicată a comportamentului tratând fiecare copil în modul său individual de exteriorizare. Consideră că munca de psiholog este făcută din suflet, cu implicare, respect și empatie. Este psihoterapeut de orientare cognitiv comportamentală în supervizare și practitioner în programare neuro-lingvistică susținând cursurile de dezvoltare personală dedicate părinților. A finalizat cursurile de BCaBA din cadrul Universității Clemson, Carolina de Sud.

Sumar temă Conferința Internațională ABA:

Aplicații practice în psihoterapia copilului cu TSA

Continuarea procesului terapeutic al copilului/ adolescentului cu diagnostic după încheierea sau completarea terapiei ABA este deja un lucru cert. Astfel terapia cognitiv comportamentală completează ariile necesare în procesul de recuperare și dezvoltare având mai multe beneficii:

· Eliminarea distorsiunilor create prin modificarea presupunilor false despre el și ceilalți

· Reducerea interpretărilor exagerat de literale

· Reducerea rigidității cognitive caracteristică acestor copii

· Managementul anxietății, depresiei și al furiei

· Promovarea educației afective

Un alt aspect important al acestui proces este modul de implicare al familiei. În alcătuirea obiectivelor specifice se ține cont de informatțile oferite de familie, interesele copilului și de consecvența cu care sunt aplicate tehnicile, recomandările oferite pentru generalizarea și folosirea abilităților dobândite în cadrul terapiei. Feedbak-ul oferit constant îi poate îndruma în relația cu copilul și în schimbările atât de necesare în mediul lui de viață. Uneori familia are nevoie de îndrumări specifice, sugestii pentru a facilita schimbarea necesară copiilor. Posibil chiar părinții să fie nevoie să facă anumite schimbări în relațiile lor pentru o mai bună conexiune și transmitere a modelului dorit pentru copilul lor.

Tocmai, pentru ca psihoterapia copiilor și adolescenților diferă de cea a adulților, în cadrul conferinței vom aborda tehnici și intervenții practice realizate în cadrul acestor ședințe, punctând rezultatele obținute.

Această prezentare va fi susținută în limba română.

Vezi programul