Karola Dillenburger este Profesor de Analiză Comportamentală și Educație, Director al Centrului pentru Analiză Comportamentală din cadrul Școlii de Științe Sociale, Educație și Asistență Socială al Universității Queens din Belfast, Irlanda (www.qub.ac.uk/cba). De asemenea, este psiholog clinician, certificat BCBA la nivel doctoral și are o experiență consistentă în îngrijirea copiilor, educație și medii terapeutice. Prof. Dillenburger este Director al Programului Masteral în TSA și a fost lider al proiectului de dezvoltare pentru Programul Masteral ABA, coordonând lucrări de Masterat și Doctorat.
Și-a concentrat activitatea de cercetare pe intervențiile empirice asupra copiilor vulnerabili (inclusiv cei diagnosticați cu autism), formării comportamentale a părinților și asupra parenting-ului pe parcursul întregii vieți, inclusiv pregătirea abilităților de viață autonomă, planificarea viitorului și susținere la locul de muncă. Alt subiect de interes și activitate este sănătatea mentală a copiilor și adulților. Prof. Dillenburger a publicat opt cărți și un ibook, cinci module de training multimedia și aproximativ 100 de lucrări academice.
În mod frecvent participă ca lector la evenimente naționale și internaționale din SUA, Europa, India și Australia.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Aspirații pentru maturitate: Autism, familie și societate
Această prezentare este susținută în limba engleză.
Abstract:
Prevalența autismului este în creștere, iar odată cu aceasta crește și volumul de informații despre intervențiile empirice menite să susțină dezvoltarea copiilor cu autism. În același timp, se cunosc foarte puține date despre problemele care afectează adulții cu TSA.
În această prezentare, vor fi descrise problemele pe care le întâmpină adulții cu autism, aflați în forme diferite ale spectrului, de la cei care își pot susține singuri cauza până la cei care necesită suport semnificativ de-a lungul vieții.
Vor fi discutate subiecte cheie, precum relațiile, locul de muncă sau planificarea viitorului și se va face o raportare a cercetărilor realizate asupra intervențiilor empirice, inclusiv demersuri de advocacy, pregătirea pentru dezvoltarea abilităților de trai autonom și coaching oferit pentru a avea un loc de muncă.